Innbyggertorg blir lokale turistkontor i sommer

Asker kommune ønsker å gi besøkende og fastboende en god og minnerik opplevelse av Asker som reisedestinasjon, og stiller med turistverter på fem steder i Asker gjennom sommeren.

Turistverter i Asker kommune

- Vi ønsker besøkende fra nær og fjern velkommen til den fantastiske kommunen vår. Vi som bor her er heldige som har så mange fine tilbud og muligheter for opplevelser – og det vil vi gjerne dele med andre. Så kom og oppdag Asker i sommer! sier ordfører Lene Conradi.

Ordføreren er glad for at kommunen har prioritert å stille med turistverter gjennom sommeren. Turistvertene har bred lokal kunnskap, og er behjelpelige med informasjon om Asker og mulighetene langs Askers 173 km lange kystlinje.

- Det er rett og slett et mylder av opplevelser, og vi håper at flere får oppleve perlene i Asker denne sommeren. Ta gjerne kontakt med en av våre turistverter, så får du gode tips til ditt opphold i Asker, sier Conradi.

Turistsjef Ann Kristin Hagby støtter opp om dette, og utdyper:

- Når sommeren kommer er det yrende liv på flere av tettstedene i kommunen, og vi ønsker å ha godt vertskap for de besøkende. Turistvertene skal stille opp og bidra til å skape gode minner fra Asker, og de vil være tilgjengelige og lett synlige for de besøkende.

Lokaliseres ved innbyggertorg og turistkontor

Det blir 12 turistverter fordelt på fire ulike innbyggertorg og et turistkontor i sommer:

• Asker Innbyggertorg (rett ved inngangen til biblioteket i kulturhuset)
  • Slemmestad innbyggertorg
  • Sætre innbyggertorg (i bankbygget)
  • Tofte innbyggertorg
  • Holmsbu turistkontor

Innbyggertorgene stenger for aktiviteter de ellers har gjennom året og byttes ut med turistverter og turistinformasjon. De har alle åpent mandag til lørdag, mellom kl. 10.00-16.00, med unntak av Holmsbu som har åpent hver dag mellom kl. 11.00-17.00.

Turistvertene er lett gjenkjennelige med sine oransje t-skjorter, prydet med Asker kommunes logo på brystet og teksten «Turistvert» og «sommer i Asker» rett under.

- Turistvertene gleder seg til å treffe alle besøkende og fastboende, så slå gjerne av en prat, avslutter Hagby.

Asker som reisedestinasjon

Asker har mange spennende sommeraktiviteter å by på. Du kan bestige topper, besøke idylliske tettsteder eller nyte late dager på kystkommunens mange strender.

Les om sommeraktiviteter på Filtvet og Tofte, Sætre, Spikkestad og Røyken, Slemmestad, Dikemark og Heggedal, Asker sentrum , Vollen og Holmen.