Velkommen til ditt innbyggertorg i Sætre

Mandag 10. oktober kl. 09.00 åpnet Sætre innbyggertorg dørene. Det ble markert med kaffe og kringle gjennom dagen.

Ansatte på Sætre innbyggertorg ønsker deg velkommen
Ansatte på Sætre innbyggertorg ønsker alle velkommen til nytt innbyggertorg på Sætre. Foto: Torbjørn Tandberg

- Dette har vi gledet oss til i lang tid! Endelig åpner vi en ny møteplass i Sætre, som vi sammen skal fylle med liv. Vi håper dette blir et naturlig samlingspunkt i lokalmiljøet, hvor ulike aldersgrupper og folk med ulike interesser kan treffes og trives, sier ordfører Lene Conradi.

Hun forteller videre at innbyggertorget blir et viktig treffpunkt som tilrettelegger for samarbeid og deltakelse mellom innbyggere, organisasjoner, frivillighet, næringsliv og kommune, og at innbyggertorget skal bidra til et likeverdig tjenestetilbud i kommunen.

- Jeg ser frem til å følge utviklingen av torget, og jeg håper mange får glede av den nye møteplassen. Jeg vet at barne- og ungdomsskoleelevene i Sætre allerede har fått en sniktitt for at de skal føle eierskap og oppleve innbyggertorget som "sitt", avslutter Conradi.

Informasjon fra kommunen og felles opplevelser

Innbyggertorget, som ligger i det tidligere rådhuset i Sætre, vil ha et rikt tjenestetilbud som skal utvikles og utvides over tid.

- Sætre innbyggertorg får store og fine lokaler med et flott bibliotek, kulturscene, frivilligsentral og flere aktivitetsrom til utlån. Dette er en møteplass vi skaper sammen, som innbyggerne selv kan være med på å fylle med aktivitet. Det eksisterende tjenestetilbudet med informasjon og rådgivning i kommunale tjenester blir også videreført i de nye lokalene, sier Hussjef for innbyggertorget Elise Marie Holmøy Mørk og legger til:

- Og vi har selvsagt internett, PC-er, kopimaskin og printer tilgjengelig for publikum.

Planlegger for bredere tilbud

Når dørene åpner 10. oktober er det noen småting som enda ikke er på plass. Det mangler noe møblering, og det jobbes med å få på plass en oppgradering av teknisk utstyr i storsalen.

- I tillegg jobber vi hardt for at vi skal kunne tilby meråpent bibliotek (åpent utenfor bemannet åpningstid), men her gjenstår det noe små detaljer før det kan tas i bruk. Vi håper å ha dette på plass så raskt som mulig, forteller konstituert biblioteksjef Ole Rype.

Praktisk om åpningen av innbyggertorget

• Innbyggertorget åpner dørene 10. oktober, kl. 09.00.
  • Det blir kaffe og kringle gjennom hele åpningsdagen.
  • Offisiell åpning med åpningsfest/ åpningsuke for alle er planlagt i november.

Disse tjenestene er på plass:

• Kommunal veiledning
  • Bibliotek (utlån av bøker/e-bøker, spill, dataspill, arrangementer, studierom mm.)
  • Booking av aktivitetslokaler (gjennom www.utleie.asker.kommune.no )
  • Kulturscenen - til bruk for arrangementer som ikke krever scenelys og avansert lydrigg
  • Frivilligsentral

Åpningstider for Sætre innbyggertorg

På selve åpningsdagen mandag 10. oktober er det åpent fra kl. 09.00 til kl. 17.00.

Ellers er de faste åpningstidene slik:

• Mandag: kl. 09-16
  • Tirsdag: kl. 09-16
  • Onsdag: kl. 09-16
  • Torsdag: kl. 10-19
  • Fredag: kl. 09-16

Det blir kommunal veiledning frem til kl. 16.00 hver arbeidsdag.

Les mer på nettsiden til Sætre innbyggertorg.

Har du noen spørsmål?

Send eventuelle spørsmål til Sætre innbyggertorg:

• Epostadresse:
  • Telefon: 948 48 731