18. mars: Ordfører kondolerer første koronadødsfall i Asker

Kommuneoverlegen Meera Prakash Grepp bekrefter at en eldre person bosatt i Asker er død på grunn av koronaviruset. Ordfører i Asker kondolerer.

– Vi har i dag fått vite om det første dødsfallet i Asker på grunn av Covid-19, sier kommuneoverlege i Asker, Meera Prakash Grepp.

Personen var innlagt ved Bærum sykehus, og døde i dag, onsdag 18. mars. De pårørende er varslet. Av personvernhensyn gis ikke ytterligere informasjon om den avdøde.

Ordfører kondolerer

Ordfører i Asker kommune, Lene Conradi, uttrykker sin dypeste medfølelse med de som i dag mistet en av sine nærmeste.

– Mine varmeste tanker går i dag til de etterlatte, og jeg ønsker å uttrykke min kondolanse. Det er alltid trist for de nærmeste når et menneske dør. Denne hendelsen gjør inntrykk og preger oss alle sammen, fordi det også så tydelig understreker alvoret i den situasjonen vi nå befinner oss i, sier Conradi.

Ordføreren ønsker å benytte anledningen til å minne alle Askers innbyggere om hvilket ansvar hver enkelt har for å begrense smitte.

– Basert på erfaringer fra andre land som er rammet, er det dessverre sannsynlig at vi vil miste flere også her i Asker. For å redde så mange liv som mulig må vi respektere og gjennomføre de strenge restriktive tiltakene som er iverksatt for å hindre spredningen. Alle må ta et ansvar. Vi må beskytte oss selv for å beskytte andre. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; nå må vi alle være den beste utgaven oss selv.