Utleieregler Støa

Leien gis til enhver tid gjeldende regler, forskrifter og leietakster.

Faktura sendes etter endt leietid; pr. gang for enkeltarrangementer og en gang i halvåret for løpende aktiviteter.

Ved utleie over lengre perioder kan enkeltarrangementer måtte avlyses til fordel for andre.
Utleieperioden følger skoleåret dersom ikke annet er avtalt.

Leietakere som leier over lengre perioder kan oppbevare noe utstyr i lokalet. Dette skal være samlet i en boks merket med foreningens navn og oppbevares slik at det ikke er til hinder for andre leietakeres bruk av lokalet.

Kjøkkenet på Støa egner seg ikke til å lage mat. Det anbefales at leietakere har med engangsutstyr til servering. Det er ikke innlagt vann på Støa, men det finnes kaldt vann i kran ved yttervegg.
Det er utedo. Det skal benyttes sanitærbark i utedoen. Dette finnes på stedet.

På kjøkkenet finnes: 2 vaffeljern, 2 kaffetraktere, 2 vannkokere, 2 serveringsskjeer, 12 x kniver, skjeer, gafler og teskjeer, 2 kakespader, 2 saft-/vannkanner, 1 målebeger, 1 bakebrett, 2 baljer til oppvask, 1 balje til håndvask, 1 kaffepulverboks, oppvaskmiddel, håndsåpe, hånddesinfeksjon og søppelposer.

Det er støvsuger og mopp. Bruk engangskluter. Søppel sorteres i mat-, papir- og restavfall, som kastes i dunker oppe ved parkeringsplassen.

NB: Det er totalt røykeforbud i Støa!

Før bruk:

  • må leietaker lese og gjøre seg kjent med branninstruks for Støa (se vedlagt). Det skal utpekes en brannvernansvarlig og en stedfortredende brannvernansvarlig. Disse må oppgis med navn og telefonnummer, gjøre seg kjent med rutiner for brannvern og signere på egenerklæring for brannvern
  • Ved bruk må leietaker sørge for at:
    • - peisen ikke benyttes
    • - brannsikkerheten ivaretas i tråd med branninstruks og kontrolliste under
    • - ingen vises bort fra eiendommen. Støa er offentlig friområde.

Etter bruk skal leietaker:

  • tørke av stoler og bord
  • vaske gulvet
  • bære ut og kaste all søppel. Søppeldunker står oppe på parkeringsplassen.
  • rydde lokalet. Alt skal være slik dere selv ønsker å finne det.
  • slå av alt lys
  • lukke og låse alle vinduer og dører.

Force Majeur: Hendelser utenfor Asker kommunes kontroll – for eksempel streik, lock out, brann, manglende leveranser etc. - gir kommunen rett til å heve avtalen uten erstatningsansvar.