Én times gratis parkering

Tenkt deg på julehandel i Asker sentrum i desember? Kommunen innfører én times gratis parkering.

Parkeringsautomat

Fri parkering den første timen gjelder de 110 kommunale parkeringsplassene på gateplan i Asker sentrum, og innføres fra og med 1. desember til og med 31. desember.

I tillegg til kommunens parkeringsplasser, disponerer Tandberg Eiendom AS 104 parkeringsplasser og Trekanten Senter AS 800 parkeringsplasser i sentrum.

Økt handel og besøk i sentrum

Saken ble behandlet av de folkevalgte i formannskapsmøtet tirsdag 17. november. Begrunnelsen for å innføre gratis parkering er at det kan bidra til økt handel og besøk i Asker sentrum.

- Om du benytter deg av parkeringstilbudet eller ikke, oppfordrer vi alle til å støtte opp om vårt lokale handelsliv. Det trengs nå, sa ordfører Lene Conradi, som samtidig ber folk om å spre julehandelen utover, slik at ikke alle er i butikkene samtidig.