Åpning av nye Heggedal torg og park

Den 23. august var det duket for offisiell åpning av det nye torget og parkanlegget i Heggedal.

Utescenen på Heggedal torg og park

- Ferdigstillelsen av torget og parken er en stor og etterlengtet milepæl for Heggedal sentrum, sa ordfører Lene Conradi i sin tale under åpningen.

Lokalt engasjement og sterkt fellesskap

Åpningen ble markert med musikk, taler og mange spente innbyggere som kom for å feire at det nye området nå står klart. Ordfører Lene Conradi la i sin tale vekt på at området blir en felles utendørs samlingsplass der lokalt engasjement og aktivitet kan videreutvikles.

- Her oppsummeres på mange måter det som kjennetegner Heggedal for meg; sterk stolthet og identitet knyttet til historien, men også til det å være en levende bygd der verdien av frivillighet og fellesskap står sterkt, sa ordføreren.

En naturlig møteplass i nærmiljøet

Torget og den tilhørende parken er plassert mellom Heggedal innbyggertorg og Kistefossdammen i Heggedal sentrum. Byggingen har pågått siden august 2021 og omfatter en komplett opparbeidelse av området.

Torget har fått gatevarme, belegningsstein, beplanting og gressareal. I tillegg byr området nå på en bryggesti, scene, skulpturer og lekeapparater.

- Dette er et virkelig flott anlegg, og blir forhåpentlig en naturlig møteplass i nærmiljøet. Utforming av torget og parken er resultat av samarbeid mellom nærmiljøet og kommunen gjennom mange år, sa leder for miljø og samferdsel i Asker kommune, Lisbeth Fjeldly under åpningen.

- Vi håper heggedøler, og andre, bruker torget og parken og hjelper til med å ta godt vare på den, avsluttet hun.