Innbyggerservice i Asker sentrum – enda lettere tilgjengelig

Som innbygger i Asker sentrum har du kanskje vært innom Innbyggerservice øverst på Trekanten når du har lurt på noe om kommunale tjenester.

Interiør fra kulturhuset
Innbyggerservice blir å finne i vestibylen i kulturhuset i Asker sentrum. Om ikke lenge vil (f.v.) Ellen Hymer Gillebo, Cibele Bang og Siri Melleby svare på alt du lurer på om kommunale tjenester her. Foto: Vibeke Glosli

Om ikke lenge blir Innbyggerservice i Asker sentrum enda lettere tilgjengelig. Det bygges og ordnes i vestibylen i kulturhuset på toppen av trappen. Ganske snart er det hit du kan gå dersom det er noe du lurer på om kommunen.

– Vi har et stort ønske om å bli enda mer tilgjengelig, forteller Ellen Gillebo, avdelingsleder for Innbyggerservice.

– Derfor vil skranken til Innbyggerservice, med to ansatte og et møtebord, være her i vestibylen på kulturhuset, forteller Gillebo som gleder seg til å kunne ønske velkommen til det nye, luftige og fine lokalet.

Hva er hva?

Det er mange ord og uttrykk i sirkulasjonen når det gjelder kommunens publikumstjenester, noe som kan skape litt forvirring. Her har du en oversikt over noen viktige begreper.

  • Innbyggerservice
    Det nye navnet på det som tidligere het Servicetorget – der du som innbygger kan komme og stille spørsmål om alt som har med kommunen og kommunens tjenester å gjøre. Hit kan du komme om du har spørsmål om alt fra barnehageopptak til avfallshåndtering og byggesaksprosesser.

  • Servicetorget
    Det gamle navnet på Innbyggerservice.

  • Innbyggertorg
    Lokale, åpne møteplasser og kulturarenaer som drives på de ulike tettstedene i samarbeid mellom innbyggere, lag og foreninger, næringsliv og aktuelle kommunale tilbud. Det er et sted der du kan få tjenestene nær der du bor, og en arena for nærdemokratiordninger. Alle innbyggertorgene skal ha en form for innbyggerservice.