Hva kan du få hjelp med?
Våre saksbehandlere kan hjelpe deg i gang dersom du har små prosjekter du ønsker å gjennomføre. Du vil få tips og veiledning. Du vil få beskjed om ditt prosjekt er søknadspliktig eller ikke.
Vi kan hjelpe deg dersom du har spørsmål om små tiltak som tilbygg, terrasse, garasje, påbygg, støttemurer, basseng, bod og innsetting av vindu eller dør.
Vær oppmerksom på at dersom dine spørsmål krever mer omfattende vurdering vil vi kunne be deg sende inn en henvendelse eller bestille en forhåndskonferanse.
Hva vil du ikke få hjelp med?
Vær oppmerksom på at vi ikke vil besvare spørsmål i pågående saker.
- Vi kommer ikke til å hjelpe deg med å fylle ut skjemaer.
- Vi har ikke anledning til å anbefale deg en god håndverker eller en god ansvarlig søker.
- Vi har heller ikke anledning til å fraråde deg fra å velge ett foretak.
Møtevarighet:
Vi prøver å holde oss til maks 15 minutter per kunde.
Hvor kan du treffe oss og når?
- Slemmestad innbyggertorg: torsdager kl.10.00-kl.12.00. Bestille time.
- Asker innbyggertorg: mandager partallsuker kl.09.00-kl.11:30. Drop-in
- Holmen innbyggertorg: torsdager oddetallsuker kl.09.00-kl.11:30. Drop-in
- Tofte innbyggertorg, Vestre Strandvei 4: torsdager oddetallsuker kl.10.00-kl.12.00. Drop-in. OBS! Fra og med 13.april vil det være veiledning hver torsdag på Tofte.
Vi anbefaler sterkt at du, før du tar turen til oss, sjekker på nettet om vi har åpent eller ikke. Vi kan enkelte ganger holde stengt. Vi legger ut på Hva skjer i Asker alle våre vakter på innbyggertorgene.
Hvilket innbyggertorg skal du velge?
Du kan i utgangspunktet møte opp hvor du vil.
Vi vil imidlertid presisere at så lenge vi har tre kommuneplaner i Asker kommune vil saksbehandlere være mer spesialisert i en plan enn en annen.
For å gi deg best mulig hjelp vil vi derfor anbefale at du møter opp på følgende innbyggertorg ut fra hvilket gårdsnummer din eiendom har:
- gårdsnummer 1 til og med 199: Asker og Holmen
- gårdsnummer 200 til og med 299: Slemmestad
- gårdsnummer 300 til og med 399: Tofte