Spørsmål fra Bård Kjetil Dahl (R) om revisjoner hos leverandører og kontraktspartnere
Asker kommune utfører årlig revisjoner hos leverandører og kontraktspartnere kommunen har avtale med, for å avdekke eventuelle kontraktsbrudd. Hvor stor andel av nevnte tjenesteleverandører og kontraktspartnere blir det utført revisjon på årlig?
Svar fra ordfører Lene Conradi
Jeg videreformidler svar fra kommunedirektøren:
Prosjekt og utbygging (PRU) gjennomfører 2 revisjoner hos leverandører og kontraktspartnere i året. En av revisjonene gjennomføres av ekstern revisor, en gjennomføres av intern revisor på PRU. I 2021 gjennomførte PWC en revisjon på Leikvoll C, og intern revisor gjennomførte revisjon av Aktiv veidrift på Solliveien.
I tillegg er det utført revisjon av Hagen maskin basert på tips fra tidligere ansatte.
Revisjonene har som formål å kontrollere lønns- og arbeidsvilkår hos kontraktspartnere.
PRU har etablert en egen prosess i kvalitetssystemet for hvordan lønns- og arbeidsvilkår i investeringsprosjekt skal følges opp.