Tidlig intensiv atferdsanalytisk opplæring (EIBI)

Barn i førskolealder som får en autismespekterdiagnose kan få tilbud om EIBI (Early Intensive Behavioral Intervention) frem til ordinær skolestart.

Hva innebærer EIBI

• Atferdsanalytisk opplæring
  • Individuelt tilpasset opplæring
  • En-til-en-trening, trening i små grupper og i naturlige situasjoner
  • EIBI-veiledning til barnehageansatte, spesialpedagog og foreldre

Du kan få mer informasjon om EIBI og autismespekterforstyrrelser her på nettsidene til Helsebiblioteket

Kurs i regi av EIBI-teamet 2023/2024

Våre kurs er i utgangspunktet forbeholdt foreldre og fagfolk som er involvert i et EIBI-forløp i Asker kommune. Nå åpner vi for at andre innbyggere i Asker kommune kan delta på kurs og workshop hvis det er ledig plass. Kurset er gratis for Asker kommune sine innbyggere.

Foreldre og fagfolk utenfor Asker kommune kan sende forespørsel om det er ledig plass for å delta på kurs og workshop. Pris per person per kurs er 500 kroner.

Datoer

• 21. september: Workshop i shaping av atferd og Discrete trial training (DDT) kl. 08.30 – 11.30
  • 19. oktober: Workshop i skåring av ABBLS-R og skrive treningsprogram - kl.08.30 - 11.30.
  • 2. november: Kurs Innføring i atferdsanalyse 08.30 – 12.30

Hvis du skal delta på kursrekken om utfordrende atferd er det obligatorisk å delta på alle tre.

• 25. januar: kurs i Funksjonelle analyser kl. 08.30 – 11.30.
  • 15 februar: kurs i Forebygging av utfordrende atferd kl. 08.30 – 12.30.
  • 21. mars: kurs i Håndtering av utfordrende atferd kl. 08.30 – 12.30.

Praktisk informasjon

Alle kurs og workshop er på møterom Oslofjorden i 2.etasje i Gamle Røyken rådhus, Katrineåsveien 20, 3440 Røyken.

Gratis parkering utenfor.

Det er kantine i 1. etasje hvis du ønsker å kjøpe mat og drikke.

Til betalende deltakere: vi sender faktura i forkant av kurset.

Alle henvendelser sendes til teamleder i EIBI-teamet, Marita Kvia, på e-post:.