Ønsker ny rektor for kulturskolen velkommen til Asker kommune

Frøydis Rui-Rahman er ansatt som ny rektor for kulturskolen i Asker kommune, med oppstart 1. februar 2024.

Ny rektor på kulturskolen i Asker Frøydis Rui-Rahman
Ny rektor på kulturskolen i Asker Frøydis Rui-Rahman.

- Endelig kan jeg dele at vi har fått ny rektor til Asker kulturskole! Jeg er veldig fornøyd med å få en så kompetent og engasjert leder som Frøydis med på laget, og gleder meg til fortsettelsen og videre samarbeid, sier en opprømt Christer Best Gulbrandsen, direktør for medborgerskap i Asker kommune.

Frøydis er i dag rektor i Lier kulturskole. Hun er bosatt i Asker kommune, og har en variert bakgrunn som både skuespiller, teaterlærer, ungdomsveileder og avdelingsleder. I tillegg har hun vært veileder og gjesteforeleser for Norsk kulturskoleråd, OsloMet og Kunsthøgskolen i Oslo.

Den nye rektoren ser frem til å ta fatt på jobben. Hun vokste opp i korpsbevegelsen, gikk selv på kulturskole og på dans, og brenner for barn og unge og deres tilgang til kunst og kultur.

- Jeg har ambisjoner for dette fellesskapet og setter pris på tilliten jeg nå får som rektor i Asker kulturskole. Det er godt å få bidra i egen kommune, sier Frøydis Rui-Rahman.

Gulbrandsen er overbevist om at Frøydis er rette person til å lede og videreutvikle kulturskolen i Asker.

- Vi gleder oss til å ta imot Frøydis. Velkommen skal hun være, avslutter Gulbrandsen.