Brukerundersøkelser er spørreundersøkelser der brukerne av kommunens tjenester kan fortelle hvordan de opplever kommunens tjenestetilbud.

2015 - Rapport og resultater fra brukerundersøkelsene i 2015 (PDF)

2014 - Rapport og resultater fra brukerundersøkelsene i 2014 (PDF)

Brukerundersøkelser gjennomføres hvert år i oktober/november.

Resultater brukes som styringsverktøy

Brukerundersøkelsene brukes i forbedringsarbeidet for den enkelte tjenesten. I tillegg brukes en del av resultatene som målestokk for en rekke av kommunens overordnede mål.

Asker kommune bruker Balansert målstyring (BMS) som styrings- og rapporteringsverktøy. Det blir definert en del tydelige mål både på overordnet nivå og for det enkelte tjenesteområdet, og satt opp klare målekriterier som skal vise om målet er nådd. Ved å måle resultatene systematisk over tid, vil organisasjonen kunne lære og forbedre seg kontinuerlig.

Balansert målstyring skal sikre politisk styring og kontroll, og er i tillegg rådmannens verktøy for å sikre god virksomhetsstyring.

Asker kommunes BMS-mål og måleindikatorer finner du i kommunens budsjett og handlingsprogram.