Hvert år sendes millioner av brev fra det offentlige til norske postkasser. Flere og flere av disse brevene blir sendt digitalt, og det er lurt å ha en digital postkasse, så du er klar til å ta imot.

Digital post er langt sikrere, raskere og mer miljøvennlig enn papir. Viktige dokumenter blir trygt oppbevart og er tilgjengelige for deg, hele døgnet.

Asker kommune begynte å sende digital post fra midten av april 2016. Du vil likevel kunne oppleve å få post på papir fra oss selv om du har opprettet en digital postkasse. Det er fordi det vil ta litt tid før alle våre virksomheter har tatt i bruk digital postkasse for alle tjenestene sine.

To godkjente leverandører

Husk at digital post ikke er det samme som e-post. Det finnes kun to offentlig godkjente leverandører av digital postkasse. De heter Digipost og e-Boks.

Servicetorget kan veilede deg i hvordan du bruker digital postkasse.

På nettsiden Norge.no finner du mer informasjon om digital post og hvordan du velger og oppretter en digital postkasse.

Du kan også følge utviklingen - nasjonalt og i Asker - på utviklingen av antall innbyggere som tar i bruk digital postkasse. Denne oversikten finner du på nettsidene til Difi (Direktoratet for forvaltning og IKT).

Velg digital postkasse
Velg deg en digital postkasse!