Grunnstein og kranselag – for idrettspark Leikvoll C

Onsdag 11. august la Ordfører Lene Conradi ned grunnstein for den nye idrettshallen på Risenga, Leikvoll C.

- Med grunnsteinen på plass har vi nok et håndfast bevis på at vi er godt på vei i å oppgradere hele Risenga-området. Det blir et kjempeløft for hele Asker når utvidelsen av Bleiker videregående, ny Risenga ungdomsskole, ishall og idrettshall står klare, sier Ordfører Lene Conradi.

Også Stein Grimstad (virksomhetsleder Prosjekt og utvikling i Asker kommune), Siv Henriette Jacobsen (Fylkesråd for utdanning og kompetanse ved Viken Fylkeskommune) og Mette Kringen (Prosjektleder PRU) var tilstede. De takket arbeiderne, og delte ut gave til de som har jobbet med bygget.

Leikvoll C er en del av områdeutviklingen på Risenga, og vil være klar til bruk ved nyåret 2022, med plass til 1.450 tilskuere.

Hallen vil blant annet brukes av elever ved Bleiker videregående skole når de overtar idrettsfagelever fra Asker videregående skole. Flerbrukshallen vil brukes til basketball, håndball, volleyball, badminton, rytmisk gymnastikk, styrketrening med mer. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom Viken Fylkeskommune og Asker kommune Idrettsråd.

Områdeutviklingen på Risenga

Risenga er et av de viktigste samlingspunktene for de som bor i Asker, og skal bli et inspirerende område som oppfordrer til lek og læring. Derfor skal Asker kommune, med samarbeidspartnere, løfte Risenga og skape et område med plass til alle.

Først ut var Risenga ungdomsskole, som ble ferdigstilt i oktober 2020. Nå arbeides det videre med ny ishall med p-hus, utvidelsen Bleiker videregående skole og bygging av Leikvoll Hall C.