Asker kommune tilbyr oppfriskningsdose til flere grupper

Etter anbefalinger fra Folkehelseinstituttet (FHI) tilbyr nå Asker kommune personer mellom 18 og 64 år med underliggende sykdommer en ny oppfriskningsdose (dose 4) koronavaksine.

Tilbudet gjelder også personer i aldersgruppen 12-17 år med alvorlig grunnsykdom og gravide i 2. og 3. trimester.

- Vaksinasjon beskytter godt mot alvorlig covid-19, men beskyttelsen avtar noe over tid, sier Kjell D.Sørli, smittevernoverlege i Asker kommune. Grupper som kan være spesielt utsatt for alvorlig sykdom som følge av covid-19 anbefales derfor nå en ny oppfriskningsdose.

- Vi er klare til å tilby disse gruppene en oppfriskningsdose nå, sier Margrethe S. Iversen, avdelingsleder ved Vaksinasjon og smittevern. - Personer i gruppene som anbefales en ny oppfriskningsdose kan bestille time til vaksinasjon på kommunens nettsider eller via telefon.

- Vi har også tilbud om drop-in-vaksinering ved Vaksinasjon og smittevern i Lensmannslia og ved Teglen, Spikkestad kirke- og kultursenter i Spikkestad, sier hun. I tillegg vaksineres det mot korona ved flere av kommunens apotek.

Mer om tilbudet

Les mer om tilbudet om oppfriskningsdose for de ulike gruppene.

Bestill time

Her bestiller du time til vaksinasjon og finner åpningstidene ved de ulike vaksinasjonsstedene.