Veiledning i din egen skog

I samarbeid med Skogselskapet tilbyr vi nå gratis veiledning for skogeiere i Asker kommune.

Dette tilbyr vi

Du får en skogbefaring med en medarbeider i Skogselskapet, hvor dere sammen går igjennom din skogeiendom.

Denne representanten er en erfaren skogkyndig som er en uavhengig og nøytral fagperson uten tilknytning til kommersielle interesser.

Tilbudet gjelder uavhengig av eiendommens størrelse. Har du lite skog vil vi be deg om å vurdere en felles befaring sammen med din skognabo.

Formål

Formålet med denne befaringen er å gi deg en bedre forståelse av din egen skogeiendom og mulighetene den kan gi deg. Det vil bli gitt et objektivt syn på skogens tilstand, samt råd og veiledning om mulige tiltak som kan forbedre skogeiendommen din.

Hvorfor ta imot tilbudet

Din skogeiendom er en verdifull ressurs, og skogbefaringen gir deg muligheten til å lære mer om skogens tilstand, identifisere muligheter for forbedring, og få råd om hvordan du kan ta vare på skogen på en bærekraftig måte.

Veiledning i egen skog kan bidra til å sikre at du får det utbyttet fra din skogeiendom du har behov for. Vi oppfordrer deg til å ta med eventuelle spørsmål eller utfordringer du måtte ha om din skogeiendom til befaringen.

Slik melder du deg på

Ta kontakt med Håvard Midtskogen i Skogselskapet i Oslo og Akershus på telefon 95 04 04 38 eller hm@skogselskapet.no for å registrere din interesse.

Skogselskapet vil deretter koordinere et passende tidspunkt og gi deg mer informasjon om tilbudet.

Hvor lenge varer tilbudet?

Midlene til dette tilbudet blir hentet fra Skogfondets rentemiddelbudsjett og gjelder fortløpende så lenge det er midler igjen for 2024.

For mer informasjon

ta kontakt med Matthias Göhl, rådgiver skog i Asker kommune