Min kommune - Innsyn

Faktura, eiendommer, feiing og vannforbruk

Illustrasjonsbilde

Kort fortalt

Løsningene har som mål å samle innbyggernes informasjon mot Asker kommune og andre norske kommuner.

Formål

Prosjektet skal sette opp hybrid løsning av kommunens min side og KS Fiks Min kommune, og aktivere følgende tjenester:

  • Innsyn mot Elements eByggesak
  • Forsendelser/post (Svarut) med svarmuligheter
  • Mine eiendommer i hele landet «seEiendom» (inkl Matrikkel og grunnbok)
  • Karttjenester (eks nabovarsling)

I dagens løsning er det blant annet denne informasjon som er tilgjengelig: informasjon om faktura, eiendommer, feiling og vannforbruk.

Målet med prosjektet er at innbygger skal få:

  • Økt eierskap over egne data på tvers av kommuner og fylkeskommune på tvers flere fagsystemer
  • Oversikt over egne henvendelser til kommunen (søknader)
  • Motta og svare ut henvendelser fra kommunen
  • 24/7 tilgjengelighet - selvbetjening
  • Trygg og sikker på logging (id-porten)

Målet med prosjektet er at kommunen skal:

  • spare tid på henvendelser og innsynsforespørsler
  • henvise innbygger til et sted
  • skape god sammenheng med kommunens hjemmeside
  • benytte nasjonale felleskomponenter