Formål
Prosjektet skal sette opp hybrid løsning av kommunens min side og KS Fiks Min kommune, og aktivere følgende tjenester:
- Innsyn mot Elements eByggesak
- Forsendelser/post (Svarut) med svarmuligheter
- Mine eiendommer i hele landet «seEiendom» (inkl Matrikkel og grunnbok)
- Karttjenester (eks nabovarsling)
I dagens løsning er det blant annet denne informasjon som er tilgjengelig: informasjon om faktura, eiendommer, feiling og vannforbruk.
- Logg inn på Min kommune og se hva du har tilgang til i dag
- Les mer om Min kommune på KS sin nettside
Målet med prosjektet er at innbygger skal få:
- Økt eierskap over egne data på tvers av kommuner og fylkeskommune på tvers flere fagsystemer
- Oversikt over egne henvendelser til kommunen (søknader)
- Motta og svare ut henvendelser fra kommunen
- 24/7 tilgjengelighet - selvbetjening
- Trygg og sikker på logging (id-porten)
Målet med prosjektet er at kommunen skal:
- spare tid på henvendelser og innsynsforespørsler
- henvise innbygger til et sted
- skape god sammenheng med kommunens hjemmeside
- benytte nasjonale felleskomponenter