Tryggere hverdag 2.0

Sammenhengende og bærekraftige tjenester ved bruk av velferdsteknologi og digital hjemmeoppfølging

Illustrasjonsbilde

Kort fortalt

Asker kommunes eksisterende avtale skal fornyes samtidig som den nye avtalen skal utvides til nye relevante områder.

Avtalen består i dag av trygghets- og mestringsteknologi for hjemmeboende

  • trygghetspakke med digital trygghetsalarm og tilhørende sensorer
  • frivillig brann-/røykvarsling
  • elektronisk lås
  • elektronisk medisineringsstøtte
  • lokaliseringstjeneste (GPS)
  • digital hjemmeoppfølging

Anskaffelsen gjøres i samarbeid med Bærum kommune.

Formål

Asker og Bærum kommuner samarbeider om en ny anskaffelse innenfor velferdsteknologiområdet. Formålet er å sikre én leverandør av helhetlige tjenester for innbyggere som bor hjemme og på institusjon.

Avtalen skal bidra til at det etableres et godt samarbeid mellom kommunen og leverandør, slik at vi kan møte kommende muligheter og utfordringer innenfor området, samt å nå våre gjeldende mål innenfor området: 

  • Tjenestemottaker tilbys gode og tilpassede tjenester basert på egne behov og forutsetninger
  • Ansatte, og andre relevante aktører, sikres sømløse tjenester, færre systemer å forholde seg til og mulighet til å fokusere på kjerneoppgaver
  • En helhetlig og fleksibel tjenesteportefølje der forvaltning av tjenester, utstyr og annen teknologi skjer på en effektiv måte

Prosjektstatus per september 2024

  • Anskaffelseprosjektet godt i gang.
  • Eksisterende avtale utgår tidlig i 2025. 
  • Utlysning ble gjennomført i 2.kvartal 2024.
  • Forhandlinger og inngåelse av ny avtale 4.kvartal 2024.
  •  

Kontaktinformasjon

Lisa Kristine Hagen
Telefon: (+47) 930 89 584
E-post: