Anskaffelse av ny innkjøpsløsning

Asker kommune anskaffer årlig varer og tjenester for ca. 1,7 milliarder kroner

Illustrasjonsbilde
Foto: Illustrasjon: Asker kommune

Kort fortalt

Asker kommune anskaffer årlig varer og tjenester for ca. 1,7 milliarder kroner. Hensikten er å sørge for gode tjenester ut mot innbyggerne i kommunen.  

Eksisterende digitale løsninger for e-handel byttes nå ut med mer effektive og tidsriktige løsninger.

Formål

  • Det langsiktige målet for den nye løsningen er at de skal bidra til å forenkle og effektivisere innkjøpsprosessen, noe som vil medføre lavere tidsforbruk og kostnader når det kommer til administrasjon rundt innkjøp og fakturabehandling. Løsningen skal også sikre at kommunen benytter de til enhver tid fremforhandlede avtalene med leverandørene.

Status i prosjektet pr. august 2024

  • Anskaffelsen er gjennomført, og kontrakt med Vieri er signert.
  • Implementering og tilpasninger av de løsningene fortsetter i 2024.

Se mer:

Kontaktperson:

Kristin Viker-Matheson
Telefon: 46 41 02 90
E-post: