I Barne- og familietjenesten har vi samlet tjenester til barn og unge mellom 0 - 24 år og deres familier. Tjenestene skal være lett tilgjengelig for innbyggerne, og vårt mål er å være "en dør inn" for hjelp til barn og unge.
Hos oss kan du stille spørsmål om tilbud og tjenester, få råd, veiledning og annen hjelp. Vi skal ivareta alle som tar kontakt og hjelpe deg videre.
Alle som jobber hos oss har taushetsplikt.
For offentlige instanser
Henvendelsesskjema til inntaksmøte i Barne- og familietjenesten (PDF)
All post sendes digitalt
All post fra Barne- og familietjenesten vil fra 1. januar bli sendt ut digitalt. Dette gjelder brev fra helsestasjonene, skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom og familie- og nettverkstjenesten.
Vi bruker SvarUt, og alle brev sendes til Altinn. Dersom du har opprettet Digipost eller eBoks, vil brevene bli sendt til en av disse digitale postkassene. Du vil få melding på e-posten du har oppgitt når du får brev i din digitale postkasse.
Det finnes to unntak:
- Dersom du har reservert deg mot digital post fra det offentlige, skrives brevet ut og sendes som tradisjonell A- post. Brevet er også tilgjengelig i Altinn.
- Dersom mottaker ikke åpner det elektroniske brevet i Altinn i løpet av to virkedager, skrives brevet ut og bli sendt som tradisjonell A- post. Brevet er tilgjengelig i Altinn i tre måneder.