Oppdatering av nettsidene

På grunn av teknisk vedlikehold på våre nettsider, kan du oppleve at nettsidene er litt ustabile eller at noe innhold mangler de nærmeste dagene. Dette gjelder også innlogging til digitale skjemaer og MinSide. Vi beklager dette og jobber med å løse problemene.

Tofte innbyggertorg
Tofte innbyggertorg

Kontaktinfo

Åpningstider

Innbyggertorget er bemannet:
Mandag kl. 09–15
Tirsdag stengt
Onsdag kl. 09–15
Torsdag kl 11–15
da treffer du oss i biblioteket
Fredag stengt

Enkel byggesaksveiledning
Torsdager i partallsuker
kl. 10.00–12.00

Telefon
91 00 68 79
Sentralbord og veiledning på telefon:
66 70 00 00
E-post
Besøksadresse
Vestre Strandvei 3
3482 Tofte

Innbyggertorget på Tofte er en møteplass vi skaper sammen og det er kommunen nær der folk bor.

På Tofte innbyggertorg og får du enkel veiledning i kommunens tjenester, og du kan være med på aktiviteter eller arrangere noe selv til glede for nærmiljøet.

For at flest mulig skal ha lyst til å bruke innbyggertorget, ønsker vi at innbyggere i alle aldre engasjerer seg i utviklingen av torget og fyller det med aktiviteter.

Midlertidige lokaler

Tofte innbyggertorg er et slags prosjektkontor og åpnet i midlertidige lokaler i januar 2020, primært for å gi informasjon og veilede i kommunens tjenester nær der innbyggerne bor. Vi holder til i underetasjen for Tofte bibliotek.

Innbyggertorget kan sies å være samlet under tre tak: Biblioteket og prosjektkonontoret under ett, samfunnshuset under et annet og Vestre Strandvei under et tredje tak.

Informasjon og veiledning

På innbyggertorgene og hos innbyggerservice:

Du får enkel informasjon om kommunens tjenester ved våre innbyggertorg, med unntak av det midlertidige innbyggertorget på Spikkestad. I Asker sentrum får du informasjon og veiledning hos innbyggerservice i andre etasje på Asker kulturhus. Du får

  • informasjon, veiledning i kommunens tjenester og orientering i lokalsamfunnet
  • rett kopi av offentlige norske dokumenter (Obs. Vi kan ikke bekrefte signatur eller utstede leveattest)
  • ledsagerbevis (Ikke tilgjengelig ved Borgen innbyggertorg)
  • kjøpe Aktiv på dagtid-medlemskap

Veiledning på telefon:

Ringer du Asker kommune på telefon 66 70 00 00,
får du informasjon og veiledning i kommunens tjenester på telefonen. Telefonen er åpen:

  • mandag, tirsdag, onsdag og fredag klokka 09.00 - 15.00
  • torsdag klokka 10.00 - 15.00.

Send oss e-post eller spør Kommune-Kari

  • Du kan også
  • eller du kan spørre kommunens digitale chatbot "Kommune-Kari" hele døgnet. Still et kort spørsmål, og "Kommune-Kari" veileder deg til rette sted på nettsidene våre, dersom svaret finnes der. Du finner henne nederst til høyre på nettsiden.

Enkel byggesaksveiledning

Torsdager i partallsuker fra klokka 10.00 – 12.00 kan du få enkel byggesaksveiledning hos oss. Veiledningen varer i inntil 15 minutter.

Du må bestille time i forkant. I bestillingsskjemaet kan du skrive inn spørsmål, slik at vi kan være forberede til møtet. Har du konkrete byggeplaner, kan du også legge inn tegninger og skisser.

Veiledning om vann og avløp

Enkelte onsdager fra klokka 09.00-15.00, får du svar på spørsmål om vann og avløp hos oss. Det kan være spørsmål rundt regningen du har fått,  vannmåleren din, eller en søknad du skal sende oss.

Tofte innbyggertorg: Siste onsdag i måneden
Sætre innbyggertorg: Hver onsdag, unntatt siste onsdag i måneden.
Her finner du mer informasjon

Områdeforum - nærdemokrati i Asker

Områdeforum er Askers nye nærdemokratiske ordning. Syv områdeforum er allerede etablert. De er frivillige organisasjoner og lokalsamfunnenes felles talerør inn til kommunen. Hvert områdeforum har en kontaktperson ved sitt innbyggertorg. 

Her kan du lese mer om ordningen, og finne kontaktinformasjon til områdeforumet der du bor. 

Ønsker du å bidra? 

Har du noe du ønsker å bidra med eller ønsker du å sette i gang en aktivitet? !

Se hva som skjer hos oss:

Tofte innbyggertorg på Facebook